Unicorns & Fairytales
Diary Gezondheid / Health My life Personal

Danone, in mijn hart (en mijn gezin)

Enkele weekends geleden kwamen we met zijn allen samen, de mensen van Danone, Walkie Talkie en de ambassadeurs. Dit als afsluiter van een geweldige relaunch campagne. Ik denk niet dat ik lieg wanneer ik zeg dat het een geslaagde campagne was. Voor mij alleszins wel.

campagne afgelopen maar mijn goal niet

Je kan in mijn vorige blogposts (hier en hier…) lezen hoe ik eraan begon. Het ambassadeurschap is dan wel afgelopen, de campagne blijft voor mij echter verdergaan. Ik ben er met een doel aan begonnen: een gezondere levensstijl ontwikkelen waar yoghurt zeker een deel van uitmaakt. Melkproducten, en nu ook uitdrukkelijk yoghurt, krijgen een duidelijke plaats in het lichtgroene gedeelte van de voedingsdriehoek, een mooie erkenning door het Vlaams Instituut Gezond Leven dat deze producten een belangrijke bijdrage leveren tot een gezond, evenwichtig en duurzaam voedingspatroon. Het zou zonde zijn nu terug in oude minder gezonde gewoontes te hervallen. Dus ja, deze campagne was voor mij een complete mindshift. Maar een goede want ik heb letterlijk en figuurlijk ‘zin’ gekregen om met eten bezig te zijn. Ik ben bewuster beginnen omgaan, met in eerste instantie voeding op zich. Volgende stappen gaan verder dan ‘voeding’ alleen. 

Zin geven aan de voedingsgewoonten

Met de relaunch van het Danone yoghurtassortiment en de herziening van de recepten, wil Danone opnieuw zin geven aan de voedingsgewoonten van de Belg, de voordelen herbevestigen van yoghurt – en dan vooral de natuuryoghurt. Dit is belangrijk aangezien slechts een heel kleine minderheid van de Belgen de dagelijks aanbevolen hoeveelheid melkproducten (2 à 4 porties) consumeert. We moeten dus met zijn allen yoghurt opnieuw een plek geven in onze dagelijkse voedingsgewoonten (kijk maar naar de voedingsdriehoek) en yoghurt niet alleen zien als een lekker dessertje, maar vooral als een volwaardige aanvulling in ons dagelijks menu. Door de campagne ontdekte ik, samen met nog anderen, 1000 manieren om yoghurt te consumeren. Bij het ontbijt, tienuurtje, middagmaal, vieruurtje, diner en dessert. Op instagram kon en kan je inspiratie genoeg vinden. Zelfs om te drinken. Kortom… we hebben geen excuus meer. 

Heerlijke yoghurt

Danone Original is een nieuw assortiment dat door Danone werd ontwikkeld als ode aan bijna 100 jaar knowhow in het maken van heerlijke yoghurts voor de hele familie, zeggen ze zelf. Wel, ik kan met hand op het hart zeggen dat ze héérlijk zijn. I swear! Ik ben helemaal fan van de Kokos en de natuuryoghurt. Dit zijn volle yoghurts, bron van calcium en van proteïnen (eiwitten). Lekker smeuïg ook! 

Afscheidsevent

Het event zelf was top. We kregen een lekker ontbijt en konden smullen van allerlei lekkers. Verschillende smaakjes yoghurt uiteraard, de natuuryoghurt en keuze uit allerlei toppings. Er was ook keuze uit granola. Een tijdje later konden we genieten van gezonde slaatjes en quiche en uiteraard mocht er ook een dessertje zijn. We genoten van het samenzijn. Niet enkel ons gezin maar ook met de anderen. Ik nam mijn goede vriendin mee want mijn vriend kon jammer genoeg niet mee. Het was leuk. Ik vond het fijn en een ware eer om ambassadrice van Danone te mogen zijn. Van de blauw-witte potjes die ik in mijn hart draag. Want voor mij betekent Danone veel meer dan yoghurt. Het betekent nostalgie, familie, genieten, gezondheid, opgroeien. Danone doet me denken aan iemand dierbaar die in mijn hart zit. Dus… ik blijf er trouw aan en zij aan mij. 

twee kinderen in de tuin

XOXO Nathalie 

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply